2014. szeptember 9., kedd

Üdv Skandinávia 2. rész





Az első pillantás Stockholm belvarosára a buszból, ami bevitt a reptérről.
A nap hol süt, hol elbújik, alapvetően szép idő volt első nap.
Megfigyeltem, hogy itt az emberek nem hordanak napszemüveget, akkor se, ha száz ágon süt a nap.

Többek között akkor figyeltem meg, amikor ültünk a buszmegállóban és vártuk az Ikea buszt, ami kihozott a szállásra.


Ezt láttam a buszmegállóból, a város kellős közepén virágok az úton. 

Kiértünk a szállásra, Kungens Kurva. Igen, jól olvastad. :-) Ez olyan itt, mint Bp mellett Budaörs. Itt található a világ legnagyobb Ikea-ja és rengeteg más plaza.

Kipakoltunk és útnak indultunk, hogy vacsizzunk az egyik shopping center-nél. Nagyon jó kajáldákat találni, egy isteni texas chillit ettünk.

Ja., és egy érdekesség, akárhová mentünj, mindenhol svédül beszéltek hozzánk először. Ezek szerint nem nézünk ki kelet-európainak, amerikainak meg túl sovik vagyunk. :-)))

A chilli után bementünk az itteni "Spar"-szerűségbe.


  Fantasztikus kulturája van itt az apró édességeknek. 



Ki is próbáltuk, vettünk párat. Azóta már meg is ettük, ISTENIEK!!!!! Azt nem értem, hogy az itteniek szó szerint vödörszámra veszik, mégsincsenek elhízva. Nem értem. 

És még vettünk egy tipikus skandináv péksütit:


Fahéjas és szintén nincs telenyomva cukorral. Mennyei manna. :-)))


Ami még érdekes: Stockholmban sok az alagút. Fotóztam is az egyikben:

Szélesek az alagutak és hosszúak, a kocsik használják őket, szerintem nagyon praktikus.

Mindent összevetve: első nap Skandináviában: szuper!
:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése