2014. szeptember 18., csütörtök

Búcsú Bergentől, üdv ismét Stockholmban!

Délelőtt búcsúztunk Bergentől. Ez itt a bergeni szálloda szalonja, ahol reggelenként jó volt ücsörögni és olvasgatni.

A reptérre Bergenben a központtól is ki tudsz jutni Flybussen busszal, amit a SAS üzemeltet. Nagyon sűrűn jár, mi nagyon korán kiértünk a reptérre, mert a busz fél óra alatt kint van. A bergeni reptéren is, mint a stockholmi arlandán, a biztonsági ellenőrzés nagyon gyors és zökkenőmentes volt. Úgyhogy malmoztunk több, mint egy órát a kapu előtt. Egyébként most már, főleg, hogy ha úgy utazol, mint mi, kézipoggyásszal és pl a Norwegian-nél előre lefoglalt hellyel, szóval most már bőven elég egy órával indulás előtt kint lenni a reptéren, nem kell két órával előtte.

A repülő pontosan indult.
A levegőből fényképeztem sokat, Norvégia gyönyörű, fentről is.

Aztán megérkeztünk Stockholmba. Itt már rutinosan mozogtunk, gyorsan bejutottunk az Arlanda expresszel a városba.

A szállásunk az MS Monika hajó, fantasztikus szállás! Most a hajó fedélzetén ülve írom ezeket a sorokat.
Délután sétáltunk egyet, és ettünk egy isteni steak-et a Fleminggatan utcában a Texas steak house-ban. Fantasztikus steak volt! Ha itt jársz, próbáld ki!

Este elmentünk megnézni Stockholmot a Södermalm negyedben lévő kilátórészhez.

Péntek, az utolsó nap Stockholmban.

A hajón a reggeli nagyon jó volt. Utána a fedélzeten lazultam még egy picit, csináltam pár fotót.
Aztán kicsekkoltunk, nagyon megköszöntük a hajón a vendéglátást. Utunk a központi városi terminálhoz vezetett, hogy a bőröndöket berakjuk a megőrző dobozba.

A City Terminalen-ről érdemes pár szót szólni. Stockholmban itt fut össze minden közlekedési vonal, az összes metrónak van itt megállója, itt van a központi vonat-és buszpályaudvar,
A terminál nagy része a föld alatt van, gyakorlatilag egy 3D-s labirintus. Amikor első nap megérkeztünk, akkor bolyongtunk is benne, fél órát, mint gólyafos a levegőben. :-)

A terminálon beraktuk a bőröndöket a megőrző boxba. Ez teljesen automatikus, naná, Svédorszagban vagyunk :-), berakod a táskád, kiválasztod, hogy 4 órás, vagy 24 órás megőrzést akarsz, majd berakod a kártyád. Az összeged csak akkor terheli majd rá a kártyádra, amikor kiveszed majd a csomagot.
Kapsz egy nyomtatott nyugtát és a nyugtán egy kód, ezzel tudod majd kinyitni a dobozt, amikor visszajössz majd a csomagért.

Megneztük még a Flygbussarna busz mikor indul Skavsta-ra. 18:50-kor indult a gép, 16:00-kor volt egy busz, előtte 12:30-kor. A 16:00-osat választottuk. A Skavsta-ra másfél órás az út.

Az utolsó nap sétáltunk az óvárosban.

Teljesen véletlenül megtaláltuk a tegnapi Texas Steakhouse óvárosi lerakatát, a nagytemplom mellett van. Most az ebéd,enüs hambit próbáltuk ki, fantasztikus volt! Ez is:-)
És ugyanúgy, mint tegnap, most is ittam egy korsó sört. Igen, 42 éves vagyok, sosem ittam sört, mert nem ízlett. Tegnap belekóstoltam Zsolt sörébe, ami az étterem saját, barna söre és nagyon ízlett. Tegnap is ittam egy korsóval és ma is. :-))

Ebéd után ismét ettünk abból a fantasztikus habcsókból, amit az első napon is ettünk. Akkor csokis borításút, most zöld borításút ettünk. :-)

A gesztenyés téren ettük meg, ami egy fantasztikus tér, itt látható róla egy festmény.

A gesztenyés téren fotóztam le, ami nagyon tipikus Svédországban és Norvégiában is, hogy az ablakokba teszik a lámpaernyős lámpákat. Szerintem télen nagyon hangulatos lehet a sok kis fény az ablakokban.

A 16:00 órás buszt elcsíptük a Skavsta-ra, habár kicsit kalandos volt. És szintén lejátszódott egy nagyon kelet-európai jelenet, ami igazából szomorú volt inkább, mint felháborító.
Mindenesetre elcsíptük a gépet is, jó helyen ültünk, köszönet az elsőbbségi beszállásnak.

Egy búcsú fotó, Skandinávia felett a repülőről, napsütéssel. 12 nap alatt fantasztikus időnk volt, tele napsütéssel, gyönyörű idővel, fantasztikus élményekkel.
Imádtam Stockholm kozmopolita légkörét, Norvégia természeti kincseit. És mindkét ország nyugalmát. Fejlettségét. Légkörét. Már most is hiányzik. Hej! :-)