2014. szeptember 14., vasárnap

Norvég háztetők


(Lábjegyzet:
Amióta eljöttünk Skandináviába, összesen kétszer hallottam magyar szót: egyszer amikor Stockholmba megérkeztünk, egy pár ült a padon és nagyon nézett minket, szerintem Stockholmban laknak. Aztán elkezdtek magyarul beszélni. Másodszor pedig a stockholmi reptéren, három srácot hallottam magyarul beszélni. Slussz, ennyi, Norvégiában eddig még ennyi se. Angol, francia, amerikai, japán turisták vannak tonnaszámra.)

És akkor a norvég háztetők. Észrevettem, hogy itt nagyon sok házon van mázas cserépből készült tető. Itt lent láthatod, fotóztam egy matt és egy mázas cserepes tetőt, a jobboldali a mázas. Nagyon szépek ezek a mázas cserepes tetők, csillognak a napfényben. Általában fekete színűek, a fehér házakon nagon jól mutatnak.

Kíváncsi vagyok, hogy miért szeretik ennyire a mázas cserepet, tetőnek. 
Jobban lecsúszik róla a hó?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése