2014. szeptember 12., péntek

Irány Norvégia!

Reggel hajnalban keltünk, irány Stockholmból Oslo, a 9:10-es Norwegian géppel. Azért választottam ezt a gépet, mert oslo-ban feltétlenül meg akartam néni egy múzeumot,ami 16:00-ig van nyitva. Melyik múzeumot? Majd nemsokára megtudod.

Szóval hajnali kelés, irány az Arlanda reptér. A központi pályaudvarról visz ki az Arlanda Express. A neten vettük meg előzőleg a jegyeket, sms-ben kaptunk visszaigazolást és az sms a jegy! A vonaton a kallernek csak megmutattuk az sms-t, beazonosította, a nevünket is mondta, mosolygott, megvolt az ellenőrzés.

Az Arlanda Express egy hipermodern vonat, konnektor és wi-fi is van rajta, 205 km/h-s sebességgel száguldott. 20 perc alatt kint is voltunk a full városközpontból a reptéren. Két megálló van, Arland South és Arlanda North, attól függően, melyik terminálrol indul a repülőd.

Az Arlanda-n a biztonsági ellenőrzés előtt volt kirakva műanyag zacsi a folyadékoknak. Ellentétben Budapesttel. Ja, egyébként ennek a skandináv utazásnak az egyik hatalmas, forradalmi konklúziója számomra: bőven elég a kis kézipoggyász bőrönd. Minden belefér, ami 11 napra kell és ha 11 napra elég, akkor elég 2 hónapra is. A másik, amit megfigyeltem: a budapesti reptérrel ellentétben, ahol az utasok többsége böhöm bőröndökkel közlekedett, itt az Arlanda-n az utasok többsége kézipoggyásszal.

A gép indulása majdnem egy órát csúszott, úgyhogyy körbenéztem a reptéren. Találtam egy vicces könyvet a skandinávokról. Két tény ragadta meg a figyelmem:
1. a semleges Svédország a világ egyik legnagyobb fegyverexportőre -- ergo: Svédország b2b business-ből gazdagodott meg
2. a finnek a világon a harmadikak, ahol magánembereknél a legtöbb fegyver van -- ergo: tanultak a 2. világháborúból, és biztos, ami tuti, gyakorolnak.

Ez a repülőgépből fotózva, Stockholmból Oslo-ba menet.

Oslo-ba 10:50-re érkeztünk. Hatalmas a reptér és most bővítik.

A reptérről expressvonat visz be a városba. Átszámolva 6500 ft egy jegy, szintén ultramodern vonat, mint az Arlanda Express, wifi, konnektor, minden jó van fedélzeten.
19 perc alatt bent vagy a belvárosban.
Első élmények Norvégiáról, Oslo-ról, 15 perc után a központi pályaudvaron:

1. Norvégia még Svédországnál is 30 %al drágább, Norvégia méregdrága. Ez később is bebizonyosodott a nap folyamán, majd elmondom, érdemes figyelni,

2. Stockholm kozmopolitább, mint Oslo, Oslo olyan, mint valami nagy kisváros. Annak ellenére, hogy Oslo-ban jóval több színes bevándorlót látok, mint Stockholm-ban.

3. A norvégok nem olyan kedvesek, mint a svédek.

4. Itt nincs akkora édességkultúra és annyi kajálda sincsen, mint Stockholmban.

A pályaudvarról aztán a szállodàba mentünk, ami közel van nagyon. Egy nagyon modern, magas épület, remek kilátással.

Ez a kilátás a szállodai szobánkból. A szoba nagyon kellemes, tágas, világos, a hotelt Anker hotelnek hívják. Érdekes, hogy amennyire drága Norvégia, drágább, mint Svédország, a szobaárak Oslo-ban alacsonyabbak, mint Stockholmban. Viszont minden más ... Nade erről kicsit később.

Írtam, hogy azért jöttünk Oslo-ba a korai géppel, mert meg akartam nézni valamit. Valamit, ami...