2014. szeptember 10., szerda

Skandináv kultúra



Amire egyáltalán nem gondoltam, hogy Skandináviában fogom megtalálni: édességkultúra. Hihetetlen! Mind minőségben, mind mennyiségben, én ilyet még a világ egyik országában sem láttam eddig. Cukorkabolt cukorkabolt hátán, fagyizó fagyizó után, cukrászda minden sarkon. És a minőség! Nincsenek az édességek túltolva cukorral és isteniek. 


Ez pl  élEtem eddigi legfinobb habcsókja. A csokisból vettem, a csokimáza tökéletes, alul marcipán is volt, a tojáshab benne fenséges. Igaz, darabja 30 korona, 1000 ft. A minősége magáért beszél. 

Emellett az emberek 90%-a teljesen átlagos testalkatú. Nem tudom, hogyan csinálják. És nem csak édességbolt van sok, kajálda is. Akármerre is jársz Stockholmban, előbb-utóbb valami kajaillat megcsap: itt egy kis fahéj, ott egy kis curry, amott egy kis finom husi. 

Ma steak-et ettünk ebédre, nagyon fincsi volt. 
Vacsorára meg itt nem messze, az Ikea-ban vacsiztunk.

A városközpontból ki tudsz jutni az ikea-ba, az ingyenes ikea busszal. A központi pályaudvartól indul, a Vasagatan utca 12 elől, én csak Vizigót utcának hívom. Minden órában indul hétköznap 10 és 19 között, az Ikea-ból meg minden fél órában 10:30-19:30-ig.

És persze mindenhol lehet fizetni kártyával, a lehető legkisebb boltban is. Nota bene, felesleges Svédországba pénzt váltani és ha valtasz is, max. 10000 ft-ért és bankban. Figyelj arra, hogy a 20 koronás kivételével a pénzeken ezüst biztonsági csík van. 

Ami nagyon tetszik itt: nincsenek kiáltó különbségek ember és ember között. Mindenki teszi a dolgat, végzi a munkáját, mosolyog, jókedvű és sokat vasárolnak. 

Mindenhol nagyon kedvesek, mosolygósak és nekünk pl folyton svédül beszélnek. Már jól tudok svédül köszönni, Hej! és pár szót megtanultam: tack, köszönöm, kérem, gott, jó, alle dagar minden nap, smått kicsi, här itt. A turistanegyedben is azok, akik a turistáknak osztogatják a dolgokat, nem szólítottak le minket. :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése